ضرب المثلهای جالب
1. www.myl2.blogfa.com
2. kamal-english.blogfa.com
3.shahed-g.blogfa.com
گروه زبان راهنمائی استان بر خود لازم می داند از زحمات بیدریغ و دلسوزانه برادر هادی جعفری رندی سرگروه محترم زبان انگلیسی شهرستان ماکو جهت فعالیت شبانه روزی ایشان در اجرای مسابقه آنلاین دانش آموزی استان تشکر و قدردانی نموده واز خداوند موفقیت روز افزون این همکار گرامی را خواستار است.
clt
طرح درسي نمونه در مورد درس چهارم كتاب دوم راهنمائي
saeednabeghi90@yahoo.com
بسمه تعالی
فراخوان تجارب موفق تدریس (درک مطلب پایه سوم) بر مبنای رویکرد ارتباطی CLT
پایگاه کشوری زبان انگلیسی راهنمایی سال تحصیلی 92-1391
مقدمه :
رویکرد ارتباطی به آموزش زبانهای خارجی در مقابل رویکرد سنتی روش دستور ترجمه و روش شنیداری- گفتاری مطرح گردید. به منظور غلبه بر محدودیت های روش سنتی، ابتدا به عنوان یک گزینه معرفی گردید، که در روند رشد خود به کمک یافته های پژوهشی حوزه زبان آموزان تقویت و در حال حاضر، در بسیاری از کشورها به ویژه کشورهای آسیایی و خاورمیانه، به رویکرد غالب و انتخابی در آموزش زبان خارجی تبدیل شده است.
عصر جدید، عصر یگانگی انسان ها، عصر ایجاد دهکده ی جهانی، عصر ماهواره و عصر یورش به قلمروی کهکشان ها نام گرفته است. زبان تعلیم و تربیت در دنیای امروز، زبانی (( جهانی است)) ، هر چند که مضمون آن بر اساس فرهنگ ها می تواند ((محلی)) و ((بومی)) باشد. در قرن جدید، جهان به دستاوردهای تازه ای نایل شده و تعلیم و تربیت نیز، از حدیث روش، محتوا و اهداف، شکل دیگری به خود گرفته است.
تحول در عرصه آموزش و پرورش به گو نه ای است که امروزه ایجاد نظام آموزشی مبتنی بر مشارکت و مهم تر از آن تشکیل کلاس های مجازی با استفاده از پیشرفته ترین فناوری های اطلاعاتی مورد توجه قرار گرفته است.
در نتیجه تحولات مذکور، این سئوال مهم مطرح است که آیا سیستم آموزشی رایج در جهان امروز با استفاده از روش معمول می تواند به حیات خود ادامه دهد؟ مسلم است که به منظور پیشرفت و روزآمد شدن نظام آموزشی، خروج آموزش و پرورش از تنگنا و محدوده ی زمانی و مکانی و تعامل با جامعه جهانی، ضرورتی اجتناب ناپذیر محسوب می شود.
تغییر در ساختار آموزش از صورت نظام بسته و مکانیکی و تحول آن به شکل ارگانیک، پویا، باز و انعطاف پذیر، امری غیر قابل انکار است.
اهداف فراخوان تجارب موفق تدریس :
1- تعمیق آموزش با رویکرد ارتباطی زبان انگلیسی
2- دمیدن روح محیطی در آموزش زبان انگلیسی
3- اشاعه ی استانداردهای نوین آموزشی در تدریس
محورهای ارسال تجارب موفق تدریس :
1- تاکید بر اهمیت بکارگیری مهارت های چهارگانه در محیط کلاس درس
2- ترویج روش های خلاق یاددهی-یادگیری در فرایند آموزش
3- اندیشیدن و خلق مکالمات کاربردی، یافت راه حلی برای ایجاد ارتباط همراه با درگیر کردن ذهن در حین آموزش جهت دستیابی به یادگیری معنادار ارتباطی
4- طراحی سئوالات نو در تدریس با رویکرد ارتباطی
استانداردهای ارزیابی تجارب موفق تدریس :
1- وجود خلاقیت در امر آموزش
2- استفاده از لوازم کمک آموزشی واقعی ( بریده جراید،اخبار، برنامه های تلویزیونی،...) ، بازی های زبانی با توجه به سه ویژگی فعالیت های ارتباطی ( شکاف اطلاعاتی، انتخاب و بازخورد) ، ایفای نقش، فناوری های نوین در فرایند آموزش با رویکرد ارتباطی و ... .
3- ایجاد ارزشیابی نو و مناسب در فراگیری مطالب موجود کتاب درسی جدیدالتالیف
4- تعامل بیشتر دانش آموزان به صورت گروهی جهت درک درست و مثبت نقش گروهی- مشارکتی دانش آموزان
5- پرورش همزمان تفکر و زبان
6- رشد خلاقیت و توانایی ذهنی دانش آموزان
7- توجه به دانسته های قبلی و آموزه های جدید در فرایند فعالیت های کلاسی به منظور ایجاد روش های ارزیابی نوین و خلاق
تبصره:
- در فرایند آموزش با رویکرد ارتباطی، قالب و محتوای درک مطلب Reading از ساختاری به توانش زبانی سوق داده شود.
- تدریس در 30 دقیقه زمانی ضبط و به صورت cd ارسال شود.
- هر استان با توجه به جدول مندرج در صفحه اصلی سایت پایگاه باید طرح درس های منتخب را حداکثر تا اردیبهشت 1392 به پایگاه کشوری زبان انگلیسی (تهران) ارسال نماید.
Communicative language teaching
Communicative language teaching (CLT): Is an approach to the teaching of second and foreign languages that emphasizes interaction as both the means and the ultimate goal of learning a language. It is also referred to as “communicative approach to the teaching of foreign languages” or simply the “Communicative Approach”. As an extension of the notional-functional syllabus, CLT also places great emphasis on helping students use the target language in a variety of contexts and places great emphasis on learning language functions. Unlike the ALM, its primary focus is on helping learners create meaning rather than helping them develop perfectly grammatical structures or acquire native-like pronunciation. This means that successfully learning a foreign language is assessed in terms of how well learners have developed their communicative competence, which can loosely be defined as their ability to apply knowledge of both formal and sociolinguistic aspects of a language with adequate proficiency to communicate. CLT is usually characterized as a broad approach to teaching, rather than as a teaching method with a clearly defined set of classroom practices. As such, it is most often defined as a list of general principles or features. One of the most recognized of these lists is David Nunan’s (1991) five features of CLT: 1. An emphasis on learning to communicate through interaction in the target language. 2. The introduction of authentic texts into the learning situation.
3. The provision of opportunities for learners to focus, not only on language but also on the learning process itself. 4. An enhancement of the learner’s own personal experiences as important contributing elements to classroom learning. 5. An attempt to link classroom language learning with language activities outside the classroom. These five features are claimed by practitioners of CLT to show that they are very interested in the needs and desires of their learners as well as the connection between the language as it is taught in their pronunciation focused activities.class and as it used outside the classroom. Under this broad umbrella definition, any teaching practice that helps students develop their communicative competence in an authentic context is deemed an acceptable and beneficial form of instruction. Thus, in the classroom CLT often takes the form of pair and group work requiring negotiation and cooperation between learners, fluency-based activities that encourage learners to develop their confidence, role-plays in which students practice and develop language functions, as well as judicious use of grammar and
v شرايط محصولات ارسالي:
1- دانش آموزان عزیز مي توانند آثار خود را در قالب پاورپوينت یا به صورت اتوران ارائه نمايند.
2- نرم افزار توليدي بايد محصول فعاليت گروهي يا فردي دانش آموزان باشد و از خدمات شركت هاي خصوصي در آن استفاده نشده باشد.
3- حتي الامكان نرم افزارها به صورت خودكار اجرا شوند.
به صاحبان آثار برتر جوايز نفيس و به ساير برگزيدگان جشنواره لوح تقدير و تنديس جشنواره اهدا خواهد شد.
تقويم اجرايي جشنواره:
1 |
اطلاع رساني و جلب مشاركت دانش آموزان جهت شركت در جشنواره و ثبت نام اینترنتی |
15/9/91 تا 15/10/91 |
2 |
ارسال محصولات به كميته توليد محتواي الكترونيكي مدرسه راهنمایی هیات امنایی اميركبير ماكو |
15/11/91 |
3 |
ارزيابي محصولات |
تا پايان اسفند ماه 91 |
4 |
اعلام نتایج نهایی و تقدیر از نفرات برتر |
فروردین و اردیبهشت 92 |
Without humor, life sucks
Without Love, Life seems hopeless.
But without a friend like you,
life is nearly impossible
بدون شوخی زندگی (بی محتواست).بدون عشق زندگی بی روح است.اما بدون دوستی مثل تو، زندگی تقریبا غیر ممکنه.
A successful man is one who makes more money
than his wife can spend
.
مرد موفق کسیست که درآمدش از مخارج زنش بیشتر است.
I believe in Angels, the ones that Heaven sends.
Each day I tell those Angels,
you are my best of friends. Friendships multiply joys and divide grief
.
من به فرشته ها اعتقاد دارم ،اونایی که از بهشت می یان.هر روز من به این فرشته ها می گم:شما بهترین دوست من هستید،دوستی شادیها رو ضرب و غمهارو تقسیم می کنه.
God made man and then rested.
God made women and then no one rested
خدا ابتدا مرد را آفرید و سپس استراحت کرد،خدا زن را که آفرید هیچ کس رنگ آسایش ندید.
Always draw a circle around the ones you love,
never draw a heart because hearts can be broken,
but circles are never ending
.
همیشه دور اونایی که دوستشون داری یه دایره بکش،هرگز دورشون قلب نکش،چون قلب می تونه بشکنه،ولی دایره هرگز انتها نداره.
Memories last forever, they simply never die,
true friends stay together - they NEVER say good-bye
.
خاطرات همیشه باقی می مونه،هرگز از بین نمی ره.دوستا همیشه با هم هستن،هیچ وقت با هم خداحافظی نمی کنند
I heard someone whisper your name,
but when I turned around to see who it was,
I notice I was alone,
then I realize it was my heart
telling me that I miss you
.
من شنیدم کسی اسم تو رو زمزمه کرد،ولی وقتی اطرافمو نگاه کردم کسی رو ندیدم،بعد فهمیدم اون صدای قلبم بود که گفت دلم برات تنگ شده
A Friendship is Sweet when its NEW..
Its Sweeter when its TRUE
But Its Sweetest when the friend is like U
.
دوستی شیرینه وقتیکه جدید باشه،اون شیرینتر می شه اگه دوستی واقعی باشه،ولی شیرینتر از همه اینه که اون دوستی مثل شما باشه.
بسمه تعالی
با سلام و دعای خیر ،
احتراما در راستای اجرای برنامه های سالانه گروه زبان انگلیسی متوسطه راهنمایی استان و طبق نامه شماره 36188/31/551 مورخه 25/8/91، آزمون آنلاین زبان انگلیسی پایه های دوم و سوم راهنمایی با همکاری گروه زبان انگلیسی متوسطه راهنمایی ماکو به صورت استانی برگزار گردید که با استقبال بی نظیر دانش آموزان استان، 3220 نفر در آزمون فوق شرکت نمودند. ضمن تقدیر و تشکر از تمامی مدیران و همکاران گرامی در جهت اطلاع رسانی به دآنش آموزان، نتایج کامل آزمون بزودی اعلام می گردد.